خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/20 - 15:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
شائق در کارگروه اقشار ویژه اتاق وضعیت فلسطین؛

تولید آثار هنری با موضوع حقوق بشر و غزه ضرورت دارد/ لزوم هم‌افزایی میان هنرمندان ایرانی و خارجی

رئیس کارگروه اقشار ویژه اتاق وضعیت فلسطین گفت: هنر تصویرگر خوبی برای انتقال مفاهیم به افکار عمومی است لذا باید تلاش کنیم محصولات فرهنگی و هنری مشترک با حضور هنرمندان داخلی و خارجی و محوریت فلسطین تولید شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست هم‌اندیشی کارگروه اقشار ویژه اتاق وضعیت دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (دوشنبه ۲۰ آذرماه) با حضور هنرمندان، بازیگران، کارگردانان، تهیه‌کنندگان و سایر اقشار جامعه برگزار شد.



عشرت شائق، رئیس کارگروه اقشار ویژه در این نشست هم‌اندیشی با اشاره به اینکه هنر تصویرگر خوبی برای انتقال مفاهیم به افکار عمومی است، گفت: بر این اساس جایگاه هنرمندان اعم از بازیگران، کارگردانان، تهیه‌کنندگان و غیره در میان جامعه رفیع و اثرگذار است.



وی تصریح کرد: بنابراین می‌توان اذعان کرد برقراری ارتباط میان هنرمندان ایرانی با سایر کشورها خصوصا هنرمندان دنیای اسلام می‌تواند به ترسیم مفاهیم مشترک اسلامی کمک شایانی کند.



شائق با بیان اینکه موضوعات و سوژه های متعددی وجود دارد که می‌تواند مظلومیت مردم فلسطین را به تصویر بکشد، افزود: در واقع باید تلاش کنیم با هم افزایی میان هنرمندان داخلی و خارجی، اقدامات هماهنگ انجام دهیم تا شاهد تحقق محصولات فرهنگی مشترک باشیم.



رئیس کارگروه اقشار ویژه ادامه داد: اکنون بسترهای خوبی برای فیلم‌سازی میان ایران و کشورهایی مانند لبنان، مصر و غیره وجود دارد و می‌تواند بستر مناسبی برای تصویرگری عملیات طوفان‌الاقصی باشد.



وی با تاکید بر اینکه هنر مرزهای جغرافیایی را کنار می‌زند لذا در انتقال مفاهیم و آرمان ها نقش پررنگی دارند، بیان کرد: امروزه زنان و کودکان فلسطینی خصوصاً ساکنان غزه تحت شدیدترین حملات و تجاوزهای وحشیانه صهیونیست‌ها قرار دارند از این رو ضرورت دارد از آنها حمایت کنیم و با تولیدات بصری، امیدآفرینی در میان این افراد را عملیاتی کنیم.



رئیس کارگروه اقشار ویژه خاطرنشان کرد: اکنون زمان تولید آثار هنری و فرهنگی مانند پویانمایی، فیلم کوتاه، کلیپ‌های هنری با موضوع فلسطین است تا بتوانیم مظلومیت مردم فلسطین را در جامعه منعکس کنیم.



گفتنی است، اعضای کارگروه نیز در این نشست، دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص مولفه‌های بشری در غزه و سرزمین‌های اشغالی را بیان کردند./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 372927
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار